Sollicitatietraining

Beschrijving

In de sollicitatietraining leren mensen hoe ze het aanbod (wie ben ik, wat kan ik en wat wil ik) zo goed mogelijk kunnen afstemmen op de vraag vanuit de arbeidsmarkt. De methodiek is erop gericht de arbeidsmarkt actief te benaderen om succesvol te zijn.

Onderdelen van de training zijn:
• de vacature-analyse;
• het telefoongesprek;
• netwerken;
• de brief en het curriculum vitae;
• het sollicitatiegesprek.

Doelen

Verbeteren van sollicitatievaardigheden
Inzicht verkrijgen in de arbeidsmarkt en het selectieproces
Veranderen van houding; van reactief naar proactief

Voor wie

De Sollicitatietraining is geschikt voor hoog- en laagopgeleide medewerkers. Inhoudelijk zijn de thema’s gelijk, maar benadering en werkwijze kan voor beide groepen verschillen.

Werkwijze

De sollicitatietraining duurt ze dagdelen van drie uur en is verspreid over drie weken. In de tussentijd krijgen deelnemers thuiswerkopdrachten. In de training wordt veel aandacht besteed aan eigen casuïstiek, rollenspel en specifieke opdrachten.